vineri, 27 ianuarie 2012

SIMFONIA CULORILOR - expoziţie de acuarela Maria GHIUŞ


   Într-o seară geroasă de iarnă, în spaţiul generos al galerii de arta a bibliotecii, ne-au învăluit culorile calde şi senine ale acuarelelor d-nei Maria Ghiuş…
Aşa aş putea începe un comentariu la vernisajul expoziţiei de pictură din 26 ianuarie 2012.
Dar pentru că eu nu am veleităţi de critic de artă ci doar absorb frumosul şi tot ce îmi poate îmbogăţi sufletul cu bucuria omului dornic de împlinire spirituală, mă rezerv a vă spune ce om frumos am întâlnit în viaţa mea.
Delicateţe, modestie şi dăruire sunt calităţi pe care le-am intuit, elevă de liceu fiind, în d-na Maria Ghiuş care mi-a fost profesoară de desen.
Noi, elevii dumneaei, aşa am perceput-o şi am respectat-o pentru impunerea acestor calităţi în conştiinţa noastră într-o vreme în care şcoala era şcoală.
Între timp am descoperit-o pe doamna profesoară ca artist plastic şi m-a entuziasmat şi
m-am mândrit că am fost îndrumată de dumneaei.
Poate credeţi că ne-a călăuzit paşii spre a deveni, unii dintre noi, artişti în ale picturii.
Nu, doamna profesoară ne-a ghidat mâinile şi mintea spre a descoperi desenul… tehnic şi după cum v-am spus, cu delicateţe, modestie şi dăruire a reuşit să ne facă să îndrăgim acel obiect de studiu tehnic şi să ni-l facem apropiat devenind, nu puţini dintre noi, buni ingineri dar mai ales ne-a cultivat bunul gust şi bunul simţ.
De ceva timp, de când sunt la bibliotecă, o solicit să vină să expună aici dar timiditatea şi modestia au fost mai puternice decât îndemnul meu.
Şi nu am fost singura care am avut astfel de gând.
Mă bucur că, acum, a reuşit să ne dezvăluie această lume a culorilor în care trăieşte şi să ne ofere frumuseţe, căldură şi linişte într-un an apocaliptic cu oameni agitaţi şi debusolaţi.
Îi mulţumesc pentru întâlnirea avută în ani şi îi doresc multă sănătate , sensibilitate crescândă şi timiditate alungată pentru a reuşi să o mai descoperim în galeria de artă a bibliotecii.


La vernisaj, într-un cadru generos şi cu un public numeros,     d-na directoare prof. Elena Şerbu a făcut o prezentare a fişei de creaţie a artistei, mulţumind participanţilor la eveniment. Vernisajul a continuat cu o înregistrare video a discursului criticului de artă Valentin Ciucă, susţinut cu prilejul expoziţiei artistei, ,,Întoarcere în timp” , deschisă la Galeriile de Artă din cadrul Centrului de Studii Europene Iaşi, în perioada 10-21 ianuarie 2011. Au urmat intervenţiile d-nei Lili Bălcănaşu, Maria Melniciuc, pictorilor Mihai Zarzu şi Daniel Gorun, precum şi a d-lui profesor Ştefan Epure.

Cât despre prezenţa artistei: delicată, modestă şi încărcată emoţional de prezenţa nepotului, a norei care a încurajat-o în ultimul timp dar şi de faptul că a dorit să dedice expoziţia memoriei soţului său.
Vă aşteptăm să călcaţi pragul bibliotecii, să împrumutaţi o carte, să ascultaţi un concert şi să faceţi câţiva paşi prin expoziţia d-nei Maria Ghiuş.
Vă garantăm căldură şi linişte în iarna grijilor noastre!

Doina Lili Bălcănaşu - bibliotecar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu