marți, 11 noiembrie 2014

Un cerc de lectură şi o atmosferă de basm


Vineri după-amiază, în cadrul evenimentului Nocturna Bibliotecii „Radu Rosetti”, am participat la Cercul de lectură coordonat de voluntara bibliotecii noastre, Ana Nemţanu. 25 de copii adunaţi într-un cerc... stau cuminţi pe scăunele şi deapănă poveştile lor preferate. Vocea caldă şi prietenoasă a Anei Nemţanu a deschis acest Cerc de lectură cu o întrebare : „Cum iţi imaginezi paradisul ?” Şi de aici este lesne de închipuit ce răspunsuri au dat copiii: nu şi l-au imaginat ca şi Louis Borges „ca pe o bibliotecă” ci „şmecher : cu zâne, cu flori, fără teme şi cu multe, multe basme”. După ce am aflat cum e paradisul în ochişorii lor, cei mici au vorbit despre cartea lor preferată. Care sunt titlurile pe care le-am regăsit printre preferinţele lor ? Iată-le: „Aladin”, „Jurnalul unui puşti” - preferata băieţilor, „Heidi, fetiţa munţilor”, „Regatul de gheaţă”, „Ciobanul mincinos”. Şi nu s-au oprit aici... a urmat o sesiune de recomandări de lectură. Ce cărţi şi-au recomandat copii? „Robinson Crusoe”, „Toate pânzele sus”, „Cireşarii”, „Charlie şi fabrica de ciocolată” sunt doar câteva dintre titlurile pe care le-am reţinut în nerăbdarea lor de a ne surprinde cu numărul mare de cărţi pe care le-au citit sau le-au fost citite de părinţi sau bunici. Pentru că i-am văzut cu adevărat pasionaţi de carte și lectură... i-am întrebat: „Dacă ar fi să scrieţi o carte, care ar fi subiectul acesteia şi cum s-ar numi ea?”... Un răspuns m-a surprins plăcut şi mi-l amintesc cu drag şi acum când vă povestesc. O fetiţă pe nume Maria Ganea răspunde: „Cartea mea s-ar numi O lume nouă. În cartea mea tot ce ne înconjoară, copaci, case sunt din dulciuri... norii, animalele pot să vorbească cu oamenii şi... nu există şcoală.” Ultima închipuire a stârnit veselie, iar clinchetul râsetelor a încheiat într-un mod cum nu se putea mai frumos întâlnirea lor. Tot universul cărţilor a fost mişcat de poveştile acestor minunaţi copii şi... în semn de mulţumire... universul pe cine credeţi că a trimis printre ei? Chiar pe Tom, personajul din desenele animate... întruchipat de o mascotă poznaşă. Ei... şi de aici... vă închipuiţi ce a urmat... veselie... veselie şi iar veselie.


Diana Diţu, bibliotecar-arhivist

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu