duminică, 1 septembrie 2013

Limba intelegerii


Noi, cei din Biblioteca „Radu Rosetti”, am sărbătorit faptic, in ziua de 30 august 2013, Ziua Limbii Române, căci nu am mai avut răgaz şi răbdare pentru scripticul acestei sărbători - „31 AUGUST”. Împreună cu un grup de 12 tineri din Centrul de Reeducare Tg Ocna, aflaţi sub coordonarea dlui Puşcasu George, am omagiat această zi a limbii noastre române prin diverse activităţi susţinute de bibliotecarele Diţu Diana, Zaharia Rodica şi Bulboacă Nicoleta. Am vizitat biblioteca, am răsfoit cărţile scrise în limba noastră românească, dulce şi frumoasă, am vorbit despre originea şi evoluţia limbii române, despre proiectul scriitorului Corneliu Leu închinat acestei zile omagiale şi...mai ales ne-am testat cunoştinţele de limba română, gramatică şi ortografie prin rezolvarea unui test de 12 întrebări. Şi trebuie să-i menţionăm pe cei mai buni dintre cei buni în urmă rezolvării testului: Anton Ionuţ, Deleanu Ştefan Răzvănel şi Ignat Mihai. Eforturile lor au fost răsplătite cu premii constând în cărţi donate de cititorii oneşteni. Bucuria acestei sărbători a stat pe chipul nostru preţ de 2 ore iar marturie stau fotografiile realizate in desfăşurarea evenimentului. Nu au devenit „mai catolici decât Papa”, dar cu siguranţă s-au simţit mai români decât înainte de a păşi în lăcaşul nostru de cultură.


Diţu Diana, bibliotecar-arhivist

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu